בניית תוכנית אימונים לשחקנים על פי אבנר קופל

ישנם הרבה מאוד דרכים לאמן קבוצה אך בניית תוכנית אימונים זה אלף בית של כל מאמן בספורט. אבנר קופל מסביר כאן קצת יותר על אימונים.

לכל שחקן יש כושר התחלתי שונה ויש צורך להתייחס אליו בצורה שונה ולדאוג לשפר את הכושר שלו באופן יחסי.

בניית תוכנית אימון על פי אבנר קופל

ישנם מאמנים רבים שדואגים לשפר את האיכויות של השחקנים בעזרת תוכנית אימון נכונה וכך אבנר קופל מאמין שזאת הדרך הנכונה.

בניית תוכנית אימון מתחלקת ל-2.

אימוני ספורט ואימוני כושר.

אימוני כושר לא פחות חשוב לשחקן ויש לשים על זה דגש לא פחות מאשר מאימוני ספורט(אימוני כדורגל או כדורגל או כל ספורט אחר).

אימון זה תרגול וככל שמתרגלים יותר כך משתפרים וניהיים טובים יותר.

אז איך בעצם בונים תוכנית אימון נכונה לשחקן ?

כאן יש כל מיני אסכולות וכל מיני דרכים לבנות תוכניות אימונים. לכל מאמן יש את השיטה שלו ואי אפשר לדעת האם הדרך של האחת טובה מהשניה.

אבנר קופל מדגיש שיש חשיבות לבנות תוכנית אימונים יציבה לשחקנים השונים אך כל אחד יפעל בדרך שהוא מאמין בה.

החשיבות של שיפור תוכנית האימון היא משמעותית מאוד.

כלומר, אי אפשר להישאר עם תוכנית האימון לטווח הארוך ולא לשפר אותה. כל שחקן צריך לדעת שתוכנית האימונים שלו תלך ותיהיה קשה יותר אפילו אם יש הצלחה ושיפורים בנתונים.

פרמטר חשוב לפי אבנר קופל, מדידה נכונה – הצלחה של תוכנית האימונים

איך יודעים אם תוכנית האימונים עובדת ?

מדידה נכונה תעשה את ההבדל.

במבחן התוצאה לא נמדד ההצלחה של השחקן רק אם הוא מצליח על המגרש אלא גם עם נתונים סטטיסטים במחשב ועל פני המסכים.

כמות ריצה, כמות ספרינטים – יכולת שיפור בכושר

מסירות מדויקות, מסירות מפתח מוצלצות – יכולת שיפור במשחק.

המדידה יכולה להיות פעם בחודש, פעם בשבועיים אך כמובן חייבת להיות פעם ברבעון.

שיחה עם השחקן לעיתים קרובות תעשה את ההבדלים בהצלחות מכיוון שהשחקן יראה שיש מדידה בכל הפרמטרים ולא רק על המגרש.

ההדגשה של אבנר קופל היא – ניצחון זה לא הכל. בניית דרך נכונה תוביל להצלחה לאורך הזמן.

לסיכום,

הצלחת הקבוצה נבנת על פני דברים רבים אבל בניית תוכנית אימון נכונה לקבוצה ולשחקנים זה חלק משמעותי אשר יביא את הקבוצה להצלחה רבה יותר.